EINA és una fundació privada sense ànim de lucre, que té com a objectiu principal l'ensenyament de l'art i del disseny, el foment de la creació i el debat cultural.
L'òrgan de govern de la fundació és el patronat, constituït per persones de la comunitat EINA provinents de diferents àmbits: moltes d’elles hi han estat vinculades històricament com a docents o antics estudiants. Entre les tasques que té assignades el patronat destaca l'administració del patrimoni i les instal·lacions, així com vetllar per l'ideari d'EINA i per l'acompliment dels seus objectius fundacionals.
Aquest apartat de la pàgina web està dedicat al compliment dels requisits establerts per la normativa de transparència de la Generalitat de Catalunya que resulten aplicables a la Fundació EINA. A continuació es troben els punts requerits, amb els seus documents corresponents i si s’escau amb links per accedir ràpidament a la informació.
Estatuts de la Fundació EINA (PDF)
Codi de bon govern de la Fundació EINA (PDF)
Contacte
Fins i finalitats
Inclòs als Estatuts (Capítol I, Article 3er)
Composició del Patronat
Miquel Molins - President
Josep Mª Milà - Vicepresident
Alicia Núñez - Vicepresidenta*
Anton Granero - Secretari
Josep Bagà
Jordi Colomer
Mario Eskenazi
Xavier Olivé
Gerard Vilar
Gerent
Núria Bretos
* pendent d'inscripció al Registre de la Generalitat.
Programa anual d'activitats
Les activitats que la Fundació EINA projecta realitzar durant l'exercici consisteixen en impulsar tot el que necessita el bon funcionament del Centre Universitari adscrit a la UAB. També es complementen amb el nou projecte Eina Idea per portar la formació en art i disseny més enllà de les seves zones de confort. El detall està en cada un dels apartats d’aquesta pàgina web.
Resultat de les activitats acomplertes
El resultat de les activitats efectuades, centrades en el Centre Universitari adscrit a la UAB i en el projecte Eina Idea, està descrit en l’apartat 1b) de la Memòria econòmica que forma part dels comptes anuals. Allà també hi consta la descripció de les activitats realitzades durant el darrer exercici econòmic tancat, amb indicació del compliment de les finalitats.
El col·lectiu de persones beneficiàries ateses
Inclòs a la Memòria auditada (apartat 1.b).
Estructura organitzativa i equip directiu
Memòria anual d'activitats 2022-2023 (PDF)
Memòria anual d'activitats 2021-2022 (PDF)
Memòria anual d'activitats 2020-2021 (PDF)
Memòria anual d'activitats 2019-2020 (PDF)
Propòsit i missió
En la seva vocació de renovar continuadament la pedagogia, la recerca i les pràctiques del disseny i l'art, EINA vol consolidar-se com a referent cultural, educatiu i social.
EINA vol atreure i ser un potenciador de talents i generador de singularitats creatives, capaç de respondre als reptes socials, intel·lectuals i econòmics del present.
Inspirant els sabers i els fers col·laboratius, EINA vol oferir els recursos òptims per la formació i la recerca, amb un èmfasi en el creixement personal i la millora de la societat. A més a més, EINA vol ampliar la seva presència i el seu impacte en els circuits locals i internacionals del disseny i de l’art, consolidant-se en una xarxa de col·laboració amb centres afins.
Amb una gestió eficient i una organització interna àgil i propera, EINA vol ser un entorn laboral segur, dinàmic i motivador, expressant els seus principis ètics i creatius en totes les seves dinàmiques operatives.
Principals línies estratègiques
EINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona és una activitat de la Fundació Privada EINA. L’activitat del Centre es regeix per un conveni d’adscripció amb la Universitat Autònoma de Barcelona. Així mateix, la Fundació Privada EINA empren iniciatives dedicades a ampliar la seva missió com a impulsora del coneixement, la experimentació y la col·laboració en els àmbits del disseny i l’art a nivell territorial i internacional.
L’activitat d’EINA com a centre universitari es desenvolupa en tres vessants transversals que tenen a veure amb:
I. Ensenyament
II. Investigació
III. Acció sòcio-cultural
Intervenen, de forma més transversal, per donar suport a totes les activitats del Centre i la Fundació els àmbits de:
IV. Comunicació i V. Gestió
De manera annexa i coordinada amb el funcionament d’EINA, neix Eina Idea com a think tank i plataforma de programació amb una vocació estratègica íntimament lligada a las dinàmiques del Centre Universitari i de la Fundació EINA, però desbordant el marc acadèmic:
VI. Eina Idea
En base a aquesta representació, es detallen les 5 línies estratègiques:
-
Millora de la qualitat acadèmica
-
Fer de la Recerca un motor de transformació
-
Assolir una posició rellevant en el context social i cultural
-
Eina Idea com a intensificador i accelerador dels valors i la marca EINA
-
Aconseguir rendibilitat econòmica