A continuació trobaràs tots els detalls per fer la inscripció a un programa de màster o postgrau.
Preinscripció i admissió
Registre
Per accedir a l'aplicació necessites un número d'identificació universitària (NIU) i contrasenya. Si no ets estudiant d’EINA, has d'omplir una sol·licitud de registre.
Passos a seguir per sol·licitar plaça
1. Accés a la plataforma de sol·licitud i gestió
Accedeix a la plataforma d’inscripció. Per accedir a l'aplicació necessites un número d'identificació universitària (NIU) i contrasenya. Si no ets estudiant d’EINA, has d'omplir una sol·licitud de registre.
2. Selecció del curs
Tria l’estudi que t’interessa (si hi has accedit des de la pàgina de l’estudi en qüestió, no serà necessari). Si més endavant, volguessis modificar l'estudi contacta amb postgraus(a)eina.cat. Es pot fer més d’una sol·licitud.
3. Introducció de dades
Introdueix les dades personals.
Adjunta escanejats els següents documents. S’admeten els formats pdf i jpg (màxim 2MB). Recorda que al moment de la matrícula hauràs de presentar tots els originals:
- Títol universitari
Si en el moment de la inscripció, tens la titulació en tràmit pots adjuntar la Declaració de no disponibilitat de titulació per a la inscripció, però l’hauràs d’entregar per formalitzar la matrícula. No disposar de la titulació requerida inhabilita a cursar-lo.
En el cas de no comptar amb la titulació universitària d’accés, en el cas dels diplomes d’especialització, hauràs d’entregar: sol·licitud de reconeixement d’experiència professional; informe de vida laboral, certificat de l’ocupador amb les tasques desenvolupades, i/o contractes relacionats amb les competències de l’estudi; informe detallat on s’especifiquen les tasques realitzades. Més informació a l’apartat Accés per reconeixement d’experiència professional.
- Certificat acadèmic personal
- Currículum acadèmic i professional
- Book o dossier que contingui una selecció de treballs realitzats per l’estudiant i relacionats amb l’àmbit acadèmic del postgrau
- En el cas de les titulacions estrangeres, a més hauràs d’entregar: Certificat de la universitat d'origen conforme els estudis que donen accés a aquest Màster o Diploma d’especialització són oficials, de 3 anys o més, i que al país on s’han cursat donen accés als Masters Oficials. Pots fer servir el següent formulari.
- DNI/Passaport
- Foto carnet
- Declaració d'equivalència de la nota mitjana de l'expedient acadèmic d'estudis cursats a l'estranger, del Ministeri de ciència, innovació i universitats. Pots accedir a través del següent enllaç.
4. Dades acadèmiques
No cal que seleccionis totes les assignatures.
5. Taxa d’inscripció
Abona la taxa d’inscripció de 30,21€ amb targeta bancària (de crèdit o de dèbit).
6. Confirmació
A final d’aquest procés “Confirma” i “Imprimeix” el document.
Admissió
La decisió serà comunicada a l’estudiant a través del mail de contacte que s’hagi informat a la plataforma.
Un cop rebuda l’admissió a l’estudi al que s’ha sol·licitat plaça, s’ha de procedir amb la matrícula i reserva de plaça.
Per més detalls pots consultar l'apartat de Gestió Acadèmica de Màsters i Postgraus.
Els estudis de formació permanent es poden dividir en tres categories: màsters en formació permanent, diplomes d'especialització i cursos d’especialització.
Per accedir a un màster de formació permanent és requisit imprescindible estar en possessió, en el moment de la matrícula, d’un títol universitari de Grau o equiparable (títol universitari de Grau EEES de mínim 180 crèdits ECTS; o un títol de llicenciatura, diplomatura o enginyeria previ a la implantació del EEES de mínim 3 cursos acadèmics).
En el cas del diploma d’especialització, també cal estar en possessió, en el moment de la matrícula, d’un títol universitari de Grau o equiparable, i hi ha la possibilitat d’accedir-hi per reconeixement d’experiència professional (mínim tres anys).
Per accedir a un curs d’especialització, no és necessari comptar amb titulació prèvia.
En el cas d’estudiants amb titulacions estrangeres, consultar els requisits al web de la UAB.
Per accedir a una diplomatura d’especialització, és possible fer-ho sense titulació universitària, acreditant una experiència professional equivalent.
Hi podran optar aquelles persones que acreditin un mínim de tres anys d’experiència laboral en el sector, i que les tasques laborals desenvolupades estiguin relacionades amb les competències i habilitats que s’assoleixen en els estudis universitaris que donen accés al diploma.
Per tal de reconèixer l’experiència professional, la persona interessada haurà de presentar la següent documentació:
- Sol·licitud omplerta i signada
- Informe de vida laboral (Seu electrònica de la Seguretat Social), o certificat de l’ocupador amb les tasques desenvolupades, i/o contractes relacionats amb les competències de l’estudi.
- Informe detallat on s’especifiquen les tasques realitzades i es mostri que estan relacionades amb els coneixements, les competències i les habilitats pròpies de les titulacions que donen accés al Diploma al qual sol·licito l’accés.
Si cal, la coordinació de l’estudi realitzarà una entrevista amb la persona interessada per verificar la informació i/o resoldre dubtes.
El període d'inscripció s’obre al gener i finalitza un mes abans de l’inici del curs o fins a ocupació total de places. Pots consultar si el període d’inscripció de l’estudi que t’interessa està obert a la seva pàgina web.
Per accedir als màsters o diplomes d'especialització d’EINA cal passar un procés previ de selecció. Aquest procés va dirigit a assegurar que l’alumne/a compti amb els coneixements necessaris per a poder seguir i aprofitar els estudis. Les candidatures es tracten per ordre d’arribada. La sol·licitud es fa en línia a través de la plataforma d’inscripció online d’EINA.
Per a la selecció el coordinador/a valorarà la formació acadèmica, la qualitat dels treballs (book), l’experiència professional i les motivacions exposades. A més, cal disposar de la titulació d'accés necessària.
Per a reservar la plaça, l’estudiant ha de seguir les indicacions detallades al document d’acceptació i formalitzar el pagament del 50% de l’import total del curs, en un període màxim de 10 dies des de l’acceptació. Passat aquest període, si no s'ha efectuat la reserva de plaça, aquesta es podrà oferir a un altre candidat/a.
EINA ofereix dues formes de pagament:
Pagament únic:
100% en el moment de rebre l’admissió i com a reserva de plaça
Pagament fraccionat:
50%: en el moment de rebre l’admissió i com a reserva de plaça
50%: dos mesos després del primer pagament o 15 dies abans de l'inici del curs
A l’inici del curs s’haurà d’entregar la documentació original d’accés. La validació d’aquesta documentació és un requisit imprescindible per a la realització de l’estudi. En el cas de no entregar-la, es procedirà amb l’anul·lació de la matrícula.
Documentació obligatòria general:
- DNI/Passaport/NIE
- Foto carnet
- Títol universitari original + còpia compulsada
- Certificat acadèmic personal original (expedient acadèmic)
Documentació obligatòria per a l'alumnat estranger:
- Certificat de la universitat d'origen conforme els estudis que donen accés a aquest Màster o Diploma d’especialització són oficials, de 3 anys o més, i que al país on s’han cursat donen accés als Masters Oficials. Pots fer servir el següent formulari.
- Declaració d'equivalència de la nota mitjana de l'expedient acadèmic d'estudis cursats a l'estranger, del Ministeri de ciència, innovació i universitats. Pots accedir a través del següent enllaç.
- S'accepta tota la documentació expedida en català, castellà o anglès. Pel que fa a la documentació expedida en francès, italià o portuguès, se'n pot tramitar la traducció al Servei de Llengües de la UAB. La persona interessada s'ha de fer càrrec d'aquesta gestió i de les despeses que comporti. En tots els altres casos, cal adjuntar la corresponent traducció al català, al castellà o a l'anglès, efectuada per un traductor jurat, per qualsevol representació diplomàtica o consular de l'Estat espanyol a l'estranger, o per la representació diplomàtica o consular a Espanya del país del qual és nacional la persona sol·licitant.
- El títol universitari i l'expedient acadèmic s'han de presentar degudament legalitzats o bé homologats pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
La legalització de documents depèn del conveni subscrit entre Espanya i el país expenedor:_ Països que han signat el conveni de La Haia: només cal que als documents hi figuri la corresponent postil·la: Relació d'estats signants del conveni de La Haia
_ Resta de països: cal que en els documents hi figurin els segells de:
* el Ministeri d'Educació del país d'origen del títol
* el Ministeri d'Afers Exteriors del país d'origen del títol
* la representació diplomàtica espanyola en aquell país (ambaixades, consolats,...)
L’import pagat només podrà ser retornat per causes atribuïbles a l’escola (com ara canvis de dates, anul·lació del curs o altres modificacions). En casos excepcionals, l’estudiant podrà presentar una instància, en la que exposi les seves raons i el que sol·licita, i que serà valorada per la Comissió de Docència del centre.
En cas de no aconseguir el nombre de matrícules necessàries per tirar endavant l’estudi, el centre podrà anul·lar-lo previ avís a les persones acceptades. La viabilitat del curs es comunicarà un mes abans del seu inici.