Disseny de campanyes

L'assignatura està dividida en tres mòduls i cadascun compta amb un professor de l'àmbit professional. Aquest plantejament permet donar diferents enfocaments i tractaments amb un denominador comú, que la comunicació sigui intel·ligent i eficaç en els diferents àmbits d'intervenció de les campanyes: productes, serveis, comunicació institucional... envers el consum, la imatge de marca, la reflexió…

Les classes pretenen que es treballe amb un sistema de comunicació que aborda diferents intencions i públics. L'alumne aportarà propostes textuals i gràfiques als objectius plantejats en cada cas.

Mòdul 1 - Màrius Zorrilla

L’objectiu principal de l’assignatura es compartir amb els alumnes tot el procés de creació d’una campaña de publicitat. Començant per la recerca d’un concepte o idea fins a la seva execució, donant-li, sobretot, especial atenció i dedicació a aquesta segona part. Tractant de donar així una visió molt particular i detallada de la figura del director d’art, de com treballa i de com ha de ser capaç de construir un univers visual propi, original i alhora coherent amb el missatge de comunicació.

Així com les relacions que ha d’establir amb una gran varietat de col.laboradors i disciplines que intervenen al llarg de tot el procés creatiu.

Mòdul 2 - Usted

La nostra intenció és plantejar un pitch entre els diferents grups de la classe, com si es tractés d’un procés real per aconseguir un client.

Proposarem un tipus de negoci / producte / servei com a punt de partida, que cada grup haurà de definir. Això significa crear una marca i tot el seu codi de comunicació en tot tipus de mitjans. Passarem per la conceptualització de la marca, la creació del naming, el desenvolupament de la identitat gràfica, la definició d’un codi visual i un to de veu, la redacció de missatges i del baseline de la marca i la baixada a execucions creatives de comunicació.

La intenció és dotar l’estudiant del coneixement i l’experiència real d’un procés de creació de marca i del desenvolupament de la seva comunicació. La participació activa a classe serà de vital importància tant per al propi projecte com per als projectes dels altres.

Mòdul 3 - Pilar Gorriz

A partir dels coneixements adquirits en els mòduls anteriors de l'assignatura es planteja realitzar una campanya per l'Ajuntament de Barcelona.

Els alumnes rebran un briefing real i hauran de comprendre les necessitats, elaborar una estratègia de comunicació i formalitzar una proposta gràfica per tal que funcione com a campanya i assolisquen els objectius que es plantegen.

A partir d'un claim genèric definit (Compartim Barcelona), es treballarà de forma textual i visual per tal de generar una proposta dirigida a diferents àrees d'acció proposades per l'Ajuntament: convivència i respecte mutu durant les celebracions, ús compartit dels espais públics, soroll relacionat amb l'oci nocturn, neteja i platges.

Entendre el to i com comunica la proposta gràfica, així com els canals i suports plantejats en el projecte, serà clau per una solució efectiva.

Informació

Codi
105730
Curs
4
Semestre
2
Professorat
Llengües
Català
Espanyol