Comercial / Experimental
En aquesta assignatura es realitzaran dos projectes de disseny, de tipus comercial i experimental, respectivament.
El projecte comercial tindrà un desenvolupament orientat al mercat, amb finalitat d’integració en les dinàmiques de compra-venta contemporànies.
El projecte experimental posarà èmfasi en la cerca i activació de múltiples solucions paral·leles i encadenades que redundin en el briefing des del propi procés o la materialitat.
Durant les classes es durà a terme un projecte comercial, un projecte experimental, i un conjunt d’exercicis paral·lels que permetran practicar i adquirir les competències de l’assignatura.
Els continguts es relacionaran amb el centre d’interès que desenvoluparà l’equip docent de l’assignatura. L’equip, de perfil multidisciplinar, s’encarregarà de dinamitzar l’aprenentatge a través de sessions de coneixement aplicat per a cada una de les disciplines del disseny —gràfic, espais, producte, cultura, creació visual—, així com les tutories pertinents per a la formació específica de cada estudiant.
Objectius formatius
L’objectiu formatiu principal de l’assignatura és facilitar als estudiants les eines que els permeti el desenvolupament de projectes a partir d’una mirada crítica sobre el nostre entorn.
Altres objectius a destacar són:
- El foment del treball en equips multidisciplinars que permeti treballar els projectes des de diferents angles.
- El desenvolupament de la capacitat d’anàlisi a través del coneixement del nostre entorn.
- La concreció i resolució final dels projectes.
- La millora de la capacitat de síntesis i d’exposició dels projectes.
L'assignatura s'estructurarà al voltant de dos projectes que partiran de temàtiques àmplies per permetre projectes multidisciplinars i l’experimentació de temàtiques i formats.
El primer estarà vinculat a la definició del problema de disseny, la visualització i anàlisi del concepte principal, les línies claus de la seva composició i l’establiment de propostes d’aplicacions.
El segon projecte mantindrà una primera part centrada en la conceptualització del projecte, però donarà més pes a la concreció de la formalització d’ampliacions.
Al llarg del curs també s’intercalaran càpsules teòriques d’aprenentatge, relacionades amb els projectes per tal de completar els coneixements.
Metodologia docent
Cada projecte es desenvoluparà a partir del següent esquema general:
- Presentació de la temàtica principal a través d’exemples d’apliacions de diferents àmbits relacionats.
- Posada en comú de primeres idees i conceptes clau per tal d’analitzar-ne el seu possible recorregut.
- Correcció pública dels conceptes escollits i presentació de possibles propostes de resolució.
- Correcció del desenvolupament dels projectes.
- Presentació pública final dels projectes i les seves formalitzacions.
Al llarg del curs també s’intercalaran càpsules teòriques d’aprenentatge, relacionades amb els projectes per tal de completar els coneixements.
Els dos projectes es realitzaran en grup.
Activitats formatives
Informació, documentació i presa de dades
ECTS: 20%
Metodologia d'ensenyament / aprenentatge: Treball de recerca de fonts, recollida d'informació, anàlisi i elaboració documental d'aquesta.
Tutories
ECTS: 10%
Metodologia d'ensenyament / aprenentatge: Tutories de seguiment i correcció del projecte
Representació i validació
ECTS: 10%
Metodologia d'ensenyament / aprenentatge: Assistència en la resolució de les dificultats de representació gràfica o en tres dimensions
Tecnologia
ECTS: 10%
Metodologia d'ensenyament / aprenentatge: Assistència en la resolució de les dificultats tecnològiques i constructives.
Elaboració de projectes
ECTS: 30%
Metodologia d'ensenyament / aprenentatge: formulació de programes de disseny a partir de situacions simulades i pautes per al desenvolupament del projecte. Treball autònom amb assistència als problemes que es plantegen en el desenvolupament del projecte, tant de tipus conceptual com tècnic. Correccions individualitzades i / o grupals.
Avaluació
ECTS: 20%
Metodologia d'ensenyament / aprenentatge: Presentacions individuals i col·lectives de la documentació i memòria del projecte, defensa oral del projecte, i ronda de valoracions.
Sistema Avaluació
L’Objectiu de l’avaluació continuada és que l’estudiant pugui conèixer el seu progrés acadèmic al llarg del seu procés formatiu per tal de permetre-li millorar-lo.
A partir de la segona matrícula, l’avaluació de l’assignatura podrà consistir, a decisió del professor(s), en una prova de síntesi, que permet l’avaluació dels resultats d’aprenentatge previstos en la guia docent de l’assignatura. En aquest cas, la qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi.
Normativa General d’Avaluació
Per considerar superada una assignatura, caldrà que s’obtingui una qualificació mínima de 5,0.
Una vegada superada l’assignatura, aquesta no podran ser objecte d’una nova avaluació.
Es considerarà “No Avaluable” (NA) l’estudiant que no hagi lliurat totes les evidències d’aprenentatge o no hagi assistit al 80% de les classes sense haver justificat les absències. En cas d’absència justificada, l’estudiant s’ha de posar en contacte amb el professor en el moment de la reincorporació per determinar la recuperació de les activitats a les quals no hagi assistit.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Procés de Revisió
La revisió es pot sol·licitar al professorat es realitzarà segons calendari lectiu.
Procés de Reavaluació
Normativa general
No es contemplen sistemes de reavaluació en els casos de les pràctiques externes, els TFG, i les assignatures / activitats formatives que, pel seu caràcter eminentment pràctic, no ho permeten.
Per participar a la reavaluació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.
Criteris d’Avaluació
Als criteris d’avaluació general es tindrà en compte la participació activa de l’alumne a les classes i el seguiment de l’assignatura, el lliurament dels treballs en les dates assenyalades i l’assistència.
Quant als treballs, es valorarà la qualitat del contingut del treballs, l’adequació a la temàtica i a les pautes del treball, la correcta representació i la presentació i exposició del projecte.
Per cada un dels projectes i exercicis s’indicaran les competències i habilitats a avaluar.
50% de la nota: Avaluació del projecte 1
50% de la nota: Avaluació del projecte 2
L’alumne podrà relliurar els treballs al llarg de tot el curs i també durant la setmana de re avaluacions sempre i quan hagi fet prèviament el lliurament del treball dins de les dates establertes.
L'assistència a classe és obligatòria. En tractar-se d'una assignatura de projectes, amb un calendari de lliuraments progressiu, és molt difícil adquirir els coneixements i realitzar les pràctiques sense un seguiment presencial i continuat de les classes.