El Màster Universitari de Recerca en Art i Disseny reuneix figures del pensament contemporani i la investigació artística

Mar Arza, Pedro G Romero, Adriano Galante, Lucía Egaña i Max de Esteban han participat en el Màster Universitari de Recerca en Art i Disseny (MURAD) d’EINA-UAB en els workshops de pensament contemporani i investigació artística, coordinats per Andrea Soto Calderón

La col·laboració del MURAD amb artistes i dissenyadors consolidats que treballen des de diferents llenguatges tindrà lloc en cada una de les edicions d’aquest programa amb l’objectiu de compartir amb els estudiants els diversos processos creatius i les metodologies de recerca per explorar diferents pràctiques d’investigació artística i aprofundir en el pensament visual crític a partir de tallers teòric-pràctics, exercicis col·lectius, debats i fòrums de discussió.

“No es tracta tant de tenir idees noves sinó, com sostenia Vilém Flusser en El gest de fer, la creació significa elaborar idees noves durant el procés de fer, formes i relacions que tenen la seva pròpia agència i apareixen durant aquest procés específic de la producció”, senyala Andrea Soto Calderón, Doctora en filosofia, professora d'estètica i teoria de l'art.

Els workshops realitzats han estat: 

Mar Arza – Parcelas inexploradas
L'ús del llenguatge i els seus punts cecs representen eines importants per nomenar parcel·les inexplorades. Entre els temes desenvolupats per l'artista visual Mar Arza està l'ús de el temps, la conflictivitat de el present i la seva memòria històrica, la relació laboral i material de l'artista, el qüestionament de la ininteligibilitat de l'art.

Mar Arza

Pedro G Romero – Un conocimiento por montaje
El treball de Pedro G Romero, artista multidisciplinar, no ha deixat d'explorar en l'inconscient de la història de l'art i del popular, la seva problemàtica central és la reflexió i investigació de la imatge com a punt de resistència davant el temps, bé sigui un temps històric, biològic, psicològic o verbal. En els seus treballs es constata una preocupació constant per la desaparició de l'autoria. 

Pedro G Romero

Adriano Galante – Alteraciones por el sonido  
Adriano Galante, cantant, fundador i músic del col·lectiu d’acció sonora, performance i cançó lliure Seward, explora les diferents maneres d'obertura que pot generar la música, el so, la respiració, els moments que ens traslladen i ens transporten cap a un lloc des del qual crear i obrir un camp de possibilitat.

Adriano Galante

Lucía Egaña Poner el cuerpo: el cuerpo como campo de batalla
Des del seu propi cos com a camp de batalla, Lucía Egaña, Doctora en Comunicació Audiovisual, va desplegant diferents formes de posar el cos per recórrer aquestes madeixes de dispositius i discursos que recorren els nostres cossos i les seves geografies afectives.

Lucía Egaña

Max de Esteban – Infraestructuras
El treball de Max de Esteban, artista que treballa principalment amb la fotografia i el vídeo, proposa que el segle XX no es pot entendre sense les infraestructures que ho van fer possible, el seu projecte aspira a examinar les organitzacions claus que definiran el segle XXI i revelar la seva naturalesa ideològica. Infraestructures en tant tecnologies que generen condicions específiques que permeten determinades circulacions i significats del poder.

Max de Esteban