A la manera dels jocs de rol de fantasia, The Good Patriot imagina un univers paral·lel (worldbuilding) amb l’objectiu d’explorar diverses problemàtiques pròpies del sistema capitalista i les seves conseqüències a llarg termini. S’utilitza el disseny de futurs per crear un món fictici molt afí al capitalisme tardà i les seves característiques: des del mapa on s’hi configura l’acció fins als personatges, passant per les indumentàries, les banderes o la cultura.
El projecte imita l’exemple d’un mòdul scenario de joc de rol: explica una breu aventura dins d’un món de campanya més gran, en format llibre. Dins de l’exercici teòric per comprendre i configurar correctament el món fictici de The Good Patriot, s’exploren conceptes com ara el realisme capitalista (M. Fisher) o la cosificació i la consciència del proletariat (G. Lukács).
L’objectiu és il·lustrar una sèrie de preocupacions i reflexions sobre el món i el sistema en temps incerts, com són els actuals; i fer-ho a través d’una pràctica diferent com és el worldbuilding que també suposa una eina de reflexió i de desenvolupament tant artístic com intel·lectual.
The Good Patriot
The Good Patriot
The Good Patriot
The Good Patriot
The Good Patriot
The Good Patriot
