Martina Fernández, Bruna Parramon i Aina Vilardell, estudiants de 3r del Grau de Disseny, presenten el seu projecte de joieria contemporània Delàvia dins del marc de la trobada d’EDIVI (la Xarxa de centres d'ensenyament superior de disseny per a la innovació social i la sostenibilitat) que tindrà com a temàtica central el Disseny intergeneracional.
En aquest esdeveniment, que se celebrarà el dimecres 14 de maig al Museu del Disseny de Barcelona de 16:30 a 19 h, les tres estudiants comentaran Delàvia, una proposta que reinterpreta joies tradicionals de les àvies per apropar-les a les noves generacions mitjançant el disseny contemporani. El projecte posa en valor la memòria, la cultura i la transmissió generacional.
L’objectiu de Delàvia és crear joies versàtils i actuals que uneixin artesania i innovació, i que es puguin portar en el dia a dia sense perdre el vincle amb la tradició i el llegat cultural.
Cada col·lecció s’inspira en una festa tradicional d’una regió espanyola, destacant-ne els costums i símbols. La primera col·lecció pren com a referència el Dia de la Faldeta de Fraga (Aragó).
Delàvia utilitza tècniques modernes com la impressió 3D amb resina per crear peces lleugeres, detallades i duradores, mantenint l’essència emocional de les joies originals.

