L’Institut La Serreta, la Fundació Jaume Bofill, el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Rubí i EINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona han presentat “Magnet. Aliances per a l’èxit educatiu”, el programa que involucra centres educatius i institucions de referència en projectes educatius innovadors i de qualitat.
L’esdeveniment, que ha tingut lloc a l’Institut La Serreta de Rubí el 24 de novembre, ha comptat amb la participació de Montserrat Vendrell Aumatell, directora de l’Institut La Serreta; Eva Parés Sachez, directora operativa d’EINA; Ismael Palacín Giner, director de la Fundació Jaume Bofill; Joan Cuevas Expósito, director general d’innovació educativa, recerca i cultura digital al Departament d'Educació; Ana María Martínez Martínez, alcaldessa de Rubí i diputada de la Diputació de Barcelona.
El disseny i l’art com a eix d’aprenentatge
L'aliança entre La Serreta i EINA té el disseny i l'art com a eixos d'aprenentatge per impulsar entre els estudiants de l’institut la creativitat, la capacitat d'anàlisi, el coneixement de l'entorn, l'actitud davant del coneixement i les noves maneres de mirar.
El partenariat amb EINA aportarà a l’Institut La Serreta una forma de concebre la pedagogia del disseny i l’art com a programa i, sobretot, com una manera de ser, com a una actitud davant de la vida i la societat. Aquesta aliança, a més de consolidar el batxillerat artístic que ofereix La Serreta, farà possible que l’alumnat incorpori la capacitat d’identificar i resoldre problemes creativament, en qualsevol context, a través de la pràctica del disseny i l’art.
Magnet, aliances per a l’èxit educatiu
“Magnet. Aliances per a l’èxit educatiu” és un programa d’innovació per a l’equitat educativa impulsat pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, la Fundació Jaume Bofill, i l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB.
Les institucions que hi participen són entitats capdavanteres en un camp de coneixement específic (ciència, tecnologia, art, disseny, comunicació audiovisual, etc.) i tenen un compromís educatiu amb la societat, i una gran capacitat de transferir innovació i coneixement.
El coneixement que aporta la institució partner permet als centres educatius desenvolupar projectes globalitzats, que a partir d’un eix (científic, tecnològic, artístic…) fomentin el desenvolupament de totes les competències entre l’alumnat del centre.
Foto: Ajuntament de Rubí – Localpres