Els estudiants del Postgrau de Fotografia i Disseny Editorial d'EINA van tenir una masterclass de comissariat de la mà d'Agustí Pérez Rubio amb motiu de la inauguració de l'exposició Modus Vivendi de l'artista conceptual Sophie Calle (1953) a La Virreina. Centre de la Imatge, a Barcelona.
"Una mica abans de l'obertura oficial de la mostra el comissari ens va fer un recorregut per les sales, explicant tant el treball de Sophie Calle des de la seva pròpia visió curatorial, el perquè de la selecció dels treballs, o com s'adapta la disposició de les peces al palau de les Rambles de Barcelona. Pérez Rubio ha insistit que no es tracta d'una retrospectiva, tot i la quantitat i qualitat de les peces, sinó d'una continuació de la ja famosa exposició de 1996 de la Caixa.
Sense cap dubte va ser Cuidate mucho (2007), la peça que més ens va captivar veient a totes aquestes dones parlant en boca de la dona despitada. Narració, storytelling i concepte. La mateixa artista va recórrer al costat del públic les sales. Maria Turner, Sophie, S. es va asseure una bona estona mirant la placa de marbre del torero a l'antic menjador del palau. Fortament fràgil va aconseguir construir la nostra mirada sobre ella i sobre nosaltres mateixos una vegada més.
Moltes gràcies Agustín per la teva generositat."
Dolors Soriano. 2015.03.03

