Eina ha estat el motor creatiu del repte impulsat per Cerveses Alhambra. En el marc de la Barcelona Design Week i sota el concepte de Creative Resilience, Eina ha convidat l’alumnat del Grau en Disseny a imaginar com seran els espais de consum compartit del futur, donant forma a una instal·lació efímera, experiencial i sostenible.
Per afrontar aquest desafiament, cinc equips d’estudiants han treballat sota una premissa comuna: crear des de la circularitat i amb materials reutilitzats. Aquesta visió ha permès a Eina explorar nous llenguatges de disseny a través del seu talent emergent, alhora que posa en pràctica metodologies creatives alineades amb els grans reptes ambientals i socials del nostre temps.
Cerveses Alhambra ha escollit dos dels projectes com a finalistes, que s’exposaran a l’Underground de la Barcelona Design Week del 15 al 17 d’octubre a LCI:
El poder de l’última gota - Guillem Solans, Lara Hernansanz
100 x Alhambra - Anaïs Salmeron
Projectes finalistes:
Daurats d'Alhambra - Unai Bruna Arroyo / Biel Coll Palomares / Iris Tallada Cuadros
Habitar la Pausa - Gisela Alcolea Molés / Txell Prims Vinyallonga / Bernat Teixidó Miró
Només passa una vegada - Clàudia Algàs / María Marina / Andrea Rosado / Elena Tzanova
Tots els alumnes han estat tutoritzats per Mireia Sandoval, Silvia Santaeugenia i Javier Nieto Cubero.
El poder de l’última gota - Guillem Solans, Lara Hernansanz (PongoTodo)
Què és el que uneix aquests 100 anys? L’última gota que cau en cada cervesa servida. El concepte neix d’aquesta metàfora i es materialitza en una estructura modular semicircular que recrea l’onada i el recorregut d’aquesta gota dins l’espai.
Construïda amb llistons, teles, caixes reciclades, taules i tamborets d’Alhambra, així com sacs que reforcen els contraforts, l’esquelet busca transmetre sobrietat i acolliment més que no pas exhibició. El sistema s’organitza en diferents alçades, generant un moviment visual que sorgeix simbòlicament de la barra.
La vista frontal convida a endinsar-se en la instal·lació a través de plans successius i llistons horitzontals amb tires LED, que aporten volum i lluminositat a la peça.

100 x Alhambra - Anaïs Salmeron
100 x Alhambra és una instal·lació efímera que commemora el centenari de la marca reinterpretant la caixa de cervesa com a mòdul arquitectònic i narratiu. Inspirada en la geometria nassarita i en les gelosies de l’Alhambra, combina sorra, fusta reutilitzada, ampolles i ordi per donar forma a un espai comú d’intercanvi i memòria.
La proposta es construeix a partir de tres eixos de recerca: la matèria (la caixa), la forma (l’ampolla) i l’essència (el cultiu). Cada caixa, numerada i vinculada a 100 gestos accessibles mitjançant QR, esdevé part d’un relat col·lectiu. Els materials, concebuts per desaparèixer sense deixar rastre, reforcen la dimensió efímera i sostenible de la instal·lació.

Daurats d'Alhambra - Unai Bruna Arroyo / Biel Coll Palomares / Iris Tallada Cuadros
Aquest projecte presenta una instal·lació efímera inspirada en Granada, que tradueix l’essència de la seva atmosfera al llenguatge contemporani de la marca. Construïda íntegrament amb paper kraft, remet al que és natural i artesanal a través de volums suaus i càlids. La il·luminació en tons daurats i ambre evoca visualment la cervesa, generant un espai immersiu que celebra tant el seu centenari com l’art de gaudir del temps sense presses.
Habitar la Pausa - Gisela Alcolea Molés / Txell Prims Vinyallonga / Bernat Teixidó Miró
Habitar la Pausa és un refugi verd construït amb ciment, objectes de segona mà i plantes que en són l’eix central. Inspirat en Granada i amb la mirada posada en el futur, l’espai convida a aturar-se i compartir temps enmig del soroll quotidià.
L’arquitectura, austera i de caràcter brutalista, es veu transformada per la presència del verd, que emergeix com a símbol d’esperança i renaixement. Una pausa col·lectiva que obre la porta a repensar com volem habitar el demà.

Només passa una vegada - Clàudia Algàs / María Marina / Andrea Rosado / Elena Tzanova
La proposta planteja un recorregut immersiu que celebra els 100 anys d’Alhambra a través de tres dimensions: passat, present i futur. Cada etapa s’expressa mitjançant materials, llums, colors i formes que evoquen la tradició artesanal, el compromís sostenible del present i la projecció cap al futur. El resultat és una línia del temps que explica la història de la marca sense necessitat de paraules.

