EINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona impulsa un projecte de col·laboració amb universitats i institucions a la Xina, tot ampliant la xarxa internacional de transferència de coneixement i tecnologia, així com d'intercanvis docents i empresarials.
En el marc de la línia estratègica d'internacionalització, el Dr. Javier Nieto Cubero, Director d'innovació i empresa, ha fet un viatge institucional a la Xina per potenciar les sinergies amb diferents agents socials, culturals i empresarials que col·laboren en aquesta xarxa de coneixement.
Visita a l'organització City of Design de Shenzen.
Cal destacar la participació amb dues de les dues universitats més prestigioses de la Xina, la Central Academy of Fine Arts (CAFA) de Beiging i la Xina Academy of Arts de Hangzhou, així com el Research Center of Contemporary Art Criticism and Curating del CAFA Art Museum , institució amb què EINA ja té un conveni de col·laboració dins del programa EINA GLOBAL MAD.
Central Academy of Fine Arts (CAFA), exposició de projectes finals.
Com a part d’aquesta activació, s’han establert les bases de la participació d’EINA com a escola internacional convidada a la Shenzen Design Week, entre altres intercanvis amb el City of Design Shenzen, organisme de promoció del Disseny vinculat a l’ajuntament de la ciutat.
També s'han acordat projectes LAB d'intercanvi de dissenyadors i artistes professionals i estudiants amb el Jupiter Museum de Shenzen.
El Dr. Javier Nieto Cubero, juntament amb el professor del Màster Universitari de Recerca en Art i Disseny d'EINA i UAB (MURAD), Dr. Lluís Bravo, van participar a l'acte de cloenda de l'exposició Sonora Gaudí, a l'Sky Museum de Beijing . La mostra, a càrrec de l'entitat educativa Ziyou, ha comptat amb la col·laboració d'EINA en l'organització i l'assessoria del comissariat, de la mà de la Dra. Tània Costa, directora acadèmica del centre.
Exposició Sonora Gaudí.
Un dels col·laboradors clau en aquest projecte impulsat per EINA a la Xina és l'entitat educativa Ziyou, de Singapour, que, alhora, ha atorgat quatre beques al talent a EINA, promocionant la formació dels nostres estudiants.

