Fa anys que Anna Alcubierre impulsa la incorporació de criteris de sostenibilitat en el disseny i la producció d'exposicions. Aquesta trajectòria la porta ara a comissariar la 4a Jornada de Museologia Mirades ecològiques als espais expositius, una trobada que convertirà Girona en punt de referència del debat sobre el futur sostenible dels museus i les pràctiques expositives, que tindrà lloc el dilluns 13 de juliol a la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona.
Coordinadora del Màster de Formació Permanent en Exposicions, Curadoria i Disseny, Anna Alcubierre impulsa aquesta iniciativa, organitzada per l'Associació de Professionals de Museologia de Catalunya (AMC), l'Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural (ICRPC-CERCA), el Campus de Patrimoni Natural i Cultural de la Universitat de Girona i la Càtedra UNESCO de Polítiques Culturals i Cooperació de la UdG. El programa abordarà qüestions com l'impacte ambiental de les exposicions, la reutilització de materials i els nous models de producció sostenible aplicats als espais culturals.
La trobada reunirà professionals, investigadors, estudiants i gestors culturals interessats a repensar els espais expositius des d'una mirada ecològica i a compartir experiències i bones pràctiques en l'àmbit de la sostenibilitat. La participació és gratuïta, però requereix inscripció prèvia.

