La importància de la il·lustració és una realitat inqüestionable en el món de les publicacions per a joves i infants: poques són les que prescindeixen de l’ús d’il·lustracions. Està demostrat que, sense dibuixos, ni els llibres de text, ni les revistes infantils, ni tan sols la literatura dirigida als i les més joves aconsegueix fer-se lloc en un mercat altament competitiu. Aquest curs planteja la possibilitat d’explorar i desenvolupar els registres propis de cada estudiant i adequar-los a les característiques específiques del treball per a joves, dotant els i les assistents d’una visió àmplia, real i sense prejudicis del que significa convertir-se en “Il·lustrador/a infantil”.
En edicions anteriors, s’ha comptat amb la col·laboració de Ricardo Alcántara, Arnal Ballester, Santiago Beascoa, Rosa María Budó, Anna Castagnoli, Teresa Duran, Sebastián García, Schnetzer, Flavio Morais, Helenio Picó, Imma Pla, Pep Rosell.
- Graduats Superiors en Disseny
- Llicenciats en Belles Arts
- Llicenciats en Publicitat i Relacions Públiques
- Totes aquelles persones amb interès, habilitats i experiència en l'àmbit de les arts plàstiques i gràfiques, la il·lustració, l'animació o el còmic.
Anàlisi del dibuix aplicat a la il·lustració
Aquest taller se centrarà en l’anàlisi de les característiques, tant formals com de contingut, de les il·lustracions. L’anàlisi es farà, per un costat, mitjançant comentaris públics del dossier amb el qual els i les estudiants han accedit al Curs, tot vinculant l’estil, la tècnica, la composició, el traç, el color, etc, amb els objectius narratius inherents als treballs d’il·lustració. A més a més, es farà un exercici pràctic dirigit a facilitar a cada estudiant el reconeixement de les característiques del seu propi treball, de cara a potenciar-lo i localitzar els defectes que hagi anat acumulant o dels que peca per falta d’habilitat.
Il·lustració de revistes
L’assignatura estudia les publicacions periòdiques dirigides a infants i joves. Descriu les característiques de les tipologies específiques (historietes, jocs, passatemps, relats curts). En la part pràctica, inclou el desenvolupament de projectes adaptats a aquest mitjà.
Publicacions per a pre-lectors
L'assignatura s'acosta a la comprensió del món d'un nen o nena que encara no té del tot consolidats els instruments de lectura i d'escriptura. A la part teòrica s'estudiaran els elements conceptuals que ajuden al desenvolupament de l’infant i en la part pràctica s'elaborarà un projecte.
Llibre de text
S’estudien els principals condicionants que tenen els llibres de text (concisió, claredat, rapidesa de comprensió...). S'analitza el difícil equilibri entre les funcions pedagògiques del llibre de text i la presentació agradable, personal, original, sovint divertida, que pot ajudar a l'aprenentage de l'escolar. En la part pràctica, es desenvolupen diverses il·lustracions per aquest mitjà.
Il·lustració de narrativa
L’assignatura investiga, en la seva dimensió més àmplia, la relació entre text literari i narració visual a través dels llibres il·lustrats en format de butxaca inclosos en les principals col·leccions editorials dirigides al públic infantil. El taller inclourà l’exercici pràctic d’il·lustrar un text escollit per a un llibre d’unes característiques donades, a mode d’encàrrec real.
Anàlisi d'àlbum
L'assignatura fa una aproximació a la il·lustració per a infants i joves des de la seva vessant estrictament narrativa. La part teòrica que consisteix en l’anàlisi d’exemples destacats de la història de la literatura infantil.
Generació d’idees
L'assignatura fa una aproximació a la il·lustració per al públic infantil i jovenil des de la seva vessant estrictament narrativa, incloent-hi una part pràctica consistent en un petit taller d'escriptura.
Àlbum infantil il·lustrat
L’assignatura estudia el producte il·lustrat més ambiciós i emblemàtic de la professió: l’àlbum Il·lustrat. A la part teòrica s’investigaran les particularitats d’aquest producte en el que la qualitat artística hi té tant de protagonisme. A la part pràctica s’elaborarà el projecte d’un llibre.
Per inscriure’t a aquest estudi, cal passar un procés de selecció i complir amb els requeriments acadèmics i administratius.
En primer lloc, cal que tinguis un número d’identificació universitària (NIU/NIA) i un password. Si encara no disposes d’aquestes dades, les pots aconseguir fent la sol·licitud de registre.
Després has d’accedir a la plataforma d’inscripció i adjuntar la documentació d’accés (màxim 2MB per arxiu):
- Currículum
- Book/Portfoli
- Títol universitari(*)
- Certificat acadèmic
- DNI/Passaport
- Foto carnet
(*) Per Diplomatures de Postgrau, si no disposes de la titulació universitària requerida o s’està tramitant, pots adjuntar degudament complimentada la següent Declaració de no disponibilitat de titulació.
Per més informació sobre el procediment d’acceptació, requeriments de titulació i altres dades d’interès, pots consultar l’apartat d’accés a màsters i postgraus de la nostra web o escriure’ns a postgraus(a)eina.cat.
Opció pagament únic:
- 100% en el moment de l'acceptació (per tal de garantir la reserva de plaça cal fer el pagament durant els 10 dies després de ser acceptat/da).
Opció de pagament fraccionat:
- 50%: en el moment de l'acceptació (per tal de garantir la reserva de plaça cal fer el pagament durant els 10 dies després de ser acceptat/da)
- 50%: dos mesos després de l'inici del curs
Més detall a l’apartat de secretaria.
- Colorín Coloradas (2018/2019)
-
Veovelíngula (2017/2018)
- ¿Dónde está el elefante? (2016/2017)
-
Érase una vez (2015/2016)
- Email: postgraus(a)eina.cat
- Telèfon: +34 93 203 09 23
- Blog ilusinfantil.blogspot.com
- Sol·licita una entrevista personalitzada a postgraus(a)eina.cat








