L'assignatura de Rehabilitació s'inclou dins de la Matèria de Processos del Disseny. És una optativa de quart curs que forma part del conjunt que configura la Menció en Disseny d'interiors
Els objectius de l'assignatura son:
- Capacitar l'estudiant per entendre i representar la forma, dimensió i estat dels edificis on cal realitzar una intervenció.
- Interpretar el fet constructiu en la preexistència i analitzar-lo per encabir el projecte nou dins de l’edifici existent, de manera ajustada, tècnica i formalment.
- Aproximació a les tècniques de diagnosi i reparació de sistemes constructius existents.
- Aproximació a les tècniques de intervenció en edificis consolidats.
Prerequisits
Haver cursat assignatures relacionades amb la Construcció, la Tecnologia de Materials i la representació gràfica.
Es valora positivament les assignatures relaciones amb la Historia de la Arquitectura.
1. AIXECAMENTS
1. Mesurament de edificis existents superfícies i volums
2. Mesurament de sistemes constructius en edificis existents.
3. Mesurament dels detalls
4. Exemples ( L’unite d’habitation de Marseille)
2. RECERCA HISTÒRICA I DOCUMENTAL
1. Arxius històrics i fonts documentals
3. ANÀLISIS I VALORACIÓ DELS SISTEMES CONSTRUCTIUS DEL EDIFICI EXISTENTS
1. Sistemes estructurals i els seus materials
1.1 Fonaments
1.2 Elements verticals, murs, parets i pilars.
1.3 Elements horitzontals, voltes, sostres.
1.4 Estructures industrialitzades: La ceràmica i l’acer
2. Sistemes de tancament primaris
2.1 Façanes, suports i revestiments
2.2 Impermeabilització dels edificis existents. La coberta
3. Tancaments interiors
3.1 Envans, paredons i revestiments interiors
3.2 Fusteries
3.3 Exemples
4. APROXIMACIÓ A LA PATOLOGIA, DIAGNOSI I REPARACIÓ DE SISTEMES CONSTRUCTIUS PREEXISTENTS
1. Humitats: Patologia, diagnosi i reparació
2. Aproximació a les patologies en els sistemes estructurals. Diagnosi i reparació
3. Aproximació a les patologies en els sistemes de tancament primaris. Diagnosi i reparació
4. Exemples
5. APROXIMACIÓ A LA INTERVENCIÓ EN EDIFICIS CONSOLIDATS
1. Enderrocs, desmuntatges, descontrucció.
2. Rehabilitar / Restaurar
3. Reparació, substitució, reforç i modificació.
4. Exemples
L’avaluació de l’alumne es realitzarà tenint en compte els següents paràmetres:
- Presencia i valoració personal per l’actitud: Nota progressiva
- 100% Assistència: + 1 punt
- 70% Assistència: - 1 punt
- En cap cas suposarà la seva aplicació un Suspens.
- Treball a presentar: 30% de la nota final
- 2 Exàmens de Teoria i Practica 35% + 35% de la nota final
Competències específiques
Competència
CE1. Analitzar els objectes, comunicacions i espais habitables per a detectar-hi problemes de disseny, aportar solucions alternatives i avaluar la viabilitat social, tecnològica i econòmica.
Resultats d’aprenentatge
CE1.1. Descriure les característiques pròpies d'un sector professional del disseny per a realitzar una anàlisi prèvia al desenvolupament d'un projecte
Competència
CE5. Dominar les tècniques de representació gràfica d’espais i volums, plans i superfícies característiques del disseny.
Resultats d’aprenentatge
CE5.1. Utilitzar les convencions i les formes de representació habituals en el sector professional del disseny al qual va dirigit el projecte.
Competència
CE7. Demostrar comprendre els coneixements bàsics sobre els materials i els seves qualitats, i sobre processos i costos de fabricació.
Resultats d’aprenentatge
CE7.1. Identificar els materials i els processos de transformació més habituals en cada sector professional del disseny.
Competència
CE21. Disposar de recursos i capacitats per a relacionar conceptes i llenguatges de diferents especialitats de disseny.
Resultats d’aprenentatge
CE21.1. Desenvolupar projectes de disseny integral que relacionin conceptes i procediments de diferents sectors professionals del disseny.- CE21.2 Treballar en equips interdisciplinaris dins de les diferents especialitats del disseny distribuint funcions a partir de les habilitats i interessos dels seus membres
Competències transversals
CT15. Valorar i preservar el patrimoni cultural, artístic i paisatgístic.