Salvador Sunyer

Salvador Sunyer

Docència

Actualment, a part del Grau de Disseny a EINA, també és professor del Grau i del Màster en Documental de l'ESCAC (Escola de cinema i audiovisuals de Catalunya) que compagina amb les seves classes al Màster en Disseny i Creativitat Audiovisual d'Elisava. Ha col·laborat amb l'Scotish Film Institute realitzant una masterclass sobre el gènere Documental de Creació i també ha etat membre del jurat dels Premis Gràfica 2017 i del Jameson Notodofilmfest.

Activitat professional

El 2014 va dirigir el llargmetratge documental Bugarach, coproduït per Nanouk Films, Filmtank (Alemanya), Televisió de Catalunya i Televisió Espanyola TVE. Va ser premiat amb el FIPRESCI a St Petersburg 2014 i nominat a millor pel·lícula documental en els premis Gaudí 2015. També va ser seleccionat en els festivals Hot Docs Toronto, Visions du Réel Nyon, Prix Europa, IDFA Amsterdam, Best of FESTS, Dok Leipzig, DocumentaMadrid i el DocsBarcelona.

La seva passió pel món de les arts escèniques l'ha portat a treballar al costat d'artistes internacionals com Alex Rigola (Director de l'Biennal de Venècia), Fabrice Murgia (Director del Teatre Nacional de Brussel·les) o el gran coreògraf belga Sidi Larbi Chearkaoui. En l'àmbit nacional ha treballat juntament amb actors de la talla de Lluís Homar, Julio Manrique i Sergi López o la companyia de circ contemporani Baró d'Evel. En el seu desig de poder conjugar les arts escèniques i cinematogràfiques, va crear el projecte The One Project, el qual dirigeix ​​i produeix conjuntament amb Arts Santa Mònica i el Festival Temporada Alta. El 2015 va dirigir el primer curtmetratge dins d'aquest projecte, The Missing Part, seleccionat en els festivals de Taiwan, Paris Courts Devant o Tous Courts of Ais de Provença i guanyador del primer premi al festival Choreoscope, obtenint també una menció especial al festival FEC.

D'altra banda, també ha dirigit peces per museus com l'Arts Santa Mònica de Barcelona i és el director i guionista d'espots publicitaris de diversos festivals internacionals de teatre i música que l'han portat a treballar en diferents parts del món com Grècia, Xangai o a Filipines amb l'última campanya de San Miguel. Amb "The Song of The Goat" va guanyar el seu primer premi Laus d'Or 2016 (ADG-FAD) i l'any següent, la peça "The Pleasure Island", creada amb motiu de l'edició 25 del festival Temporada Alta, va ser guanyadora del premi Grand Laus 2017 (ADG-FAD).

Ha codirigit la campanya publicitària del 2017 per al Centro de Arte Dramático Nacional de Madrid, juntament amb el dissenyador Javier Jaén (The New York Times, The New Yorker, National Geographic) que ha estat recentment guardonada amb el premi Laus de Plata 2018 (ADG FAD). El seu últim espot publicitari per al festival Temporada Alta "L'Incendi" també ha estat guanyador de dos premis durant aquesta última edició: el Laus d'Or 2018 (ADG-FAD) i el Grand Laus 2018 (ADG-FAD), sent la primera vegada en la història d'aquests premis en què una mateixa persona aconsegueix el Grand Laus dos anys consecutius.

Algunes de les pel·lícules de Nanouk han estat reconegudes en festivals com Sundance, Sant Sebastià o Locarno (Premi Jurat).