Begoña Sanchez

Begoña Sanchez

Llicenciada en Belles Arts, amb especialització en conservació i restauració, per la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona el 1995. Posteriorment, va completar un postgrau en Diagnòstic i Mètodes per a la conservació preventiva en museus a la Universitat Autònoma de Barcelona el 1998. Ha participat en diversos seminaris i cursos sobre comissariat i gestió d’exposicions, organització i comunicació en museus, així com en jornades de debat sobre museus i arquitectura. També ha realitzat el taller d’iniciació a l’Art Teràpia al centre Metàfora de Barcelona. Actualment, s’està formant en un programa de transformació digital.

Docència

Ha estat professora convidada al Màster de Conservació del Patrimoni Cultural de la UCM, amb la conferència “Conservació preventiva en el disseny d’exposicions temporals” durant els anys 2018 i 2019. A més, ha impartit un curs monogràfic sobre producció d’exposicions a l’empresa de gestió del patrimoni cultural Veraicon també en els anys 2018 i 2019. Ha participat en la taula rodona “El paper del conservador-restaurador en els projectes museogràfics” durant la XV Reunió Tècnica de Conservació i Restauració, centrada en sistemes i materials per al muntatge, exhibició i emmagatzematge dels béns patrimonials, que es va celebrar al Macba de Barcelona el 2017. Entre 1998 i 2002, ha estat professora de dibuix i color a l’Escola Internacional de la Moda de Barcelona. També ha realitzat la catalogació, l’escriptura del text introductori i els comentaris raonats del catàleg “Carme Balmas, Obra pictòrica”, dedicat a la pintora catalana, publicat per l’editorial Viena Art el 2011.

Activitat professional

Des de l’any 2011, dirigeix la delegació de Barcelona de l’empresa Intervento, que des del 1993 es dedica a la il·luminació patrimonial, així com al disseny, producció, il·luminació i muntatge audiovisual d’exposicions. Anteriorment, va ser cap del departament d’art i conservació preventiva a les empreses Mètode i Sistemes de Conservació i Exhibició entre els anys 2000 i 2002, i va ocupar el càrrec de cap del departament d’art, ciberaules i producció museogràfica a l’empresa Cultural Sense del 2002 al 2011. A més, entre 1996 i 2000, va codirigir la seva pròpia empresa, RE.CO d’art, especialitzada en la conservació i restauració d’obres d’art.