
És llicenciada en Belles Arts per la Univesitat de Barcelona (1994) i doctora del programa “Educació de les arts visuals” per la mateixa universitat amb la tesi La política relacional en las prácticas artísticas colaborativas. Cooperación y conflicto en el desarrollo de un proyecto de vídeo comunitario (2007).
Docència / Recerca
És professora del Grau d’arts, del Grau d’educació primària i del Màster de gestió cultural de la Universitat Oberta de Catalunya. Anteriorment va ser docent de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona (1998-2013) i de la Facultat d’Arquitectura de la Universitat d’ Umeå a Suècia (2014-2015).
Activitat professional
Ha estat assessora d'Educació i Públics al Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía de Madrid (2015-2017), i ha format part dels programes educatius Zones de Contacte (La Virreina Centre de la Imatge, 2010-2011) i Pedagogies de Fricció (Fundació Joan Miró, 2014-2015). Per altra banda, ha col·laborat amb projectes i organitzacions com Artibarri, Transductores o el Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison.
Publicacions
Sánchez de Serdio, A. (2021). Una educación imperfecta. Apuntes críticos sobre pedagogías del arte. Producciones de Arte y Pensamiento.
Byrne, J.; Morgan, E.; Paynter, N.; Sánchez de Serdio, A. & Zelenik, A. (eds.) (2018). The constituent museum. Constellations of knowledge, politics and mediation. Valiz.
Canela, J.; Sánchez de Serdio, A.; Aguirre, A. i Añó, C. (2017). Negociaciones entre curadoría, arte y mediación al filo del giro. Revista Errata #16.
Sánchez de Serdio, A. (2016). Imagining the relational Museum: Institutional Destabilisation, Pedagogies and Archives. A D. Grlja i A. Sekulic (eds.), Performing the Museum. The Reader. (p. 45-51). Museum of Contemporary Art Vojvodina.
Sánchez de Serdio, A. y López, E. (2011). Políticas educativas en los museos de arte españoles. Los departamentos de educación y acción cultural. En M. Zilbeti [et. al.] (eds.), Desacuerdos 6. Educación. (p. 205-221). Arteleku, Centro José Guerrero, MACBA, MNCARS, UNIA.
Sánchez de Serdio, A. (2010), Arte y educación: diálogos y antagonismos. Revista iberoamericana de educación, 52(1). (43-60).