Seminari Immediat. Art + Objects de Graham Harman: l'art no és coneixement

El "Seminari Immediat" forma part del Programa de doctorat de la Facultat de Filosofia de la Universitat Autònoma de Barcelona. La sessió s'emmarca dins la programació SEMINARIS IMMEDIATS ofertada per EINA i el MURAD per tal de donar cabuda a temps real dels debats i oportunitats generats en el nostre context actual de pensament i pràctica de la investigació en disseny i arts.

  • 21 de gener, de 16h a 20h
  • Aula E1 EINA, Barcelona
  • Obert al públic
  • Per la petició de certificats d'assistència dirigir-se a: tcosta(at)eina.cat

El "Seminari Immediat" forma part del Programa de doctorat de la Facultat de Filosofia de la Universitat Autònoma de Barcelona. La sessió s'emmarca dins la programació SEMINARIS IMMEDIATS ofertada per EINA i el MURAD per tal de donar cabuda a temps real dels debats i oportunitats generats en el nostre context actual de pensament i pràctica de la investigació en disseny i arts.

La recent publicació d'Art + Object no és només rellevant per ser el primer llibre que Graham Harman dedica íntegrament a estudiar amb detall les relacions entre l'Ontologia Orientada a Objectes i l'art, sinó que també ho és perquè ofereix una lectura atenta, original i polèmica de textos fonamentals de la crítica d'art del segle XX com "Art and Objecthood" de Michael Fried o "Avantgarde and Kitsch" de Clement Greenberg.

L'objectiu d'aquest seminari és participar de l'actualitat de l'aparició del llibre i iniciar la discussió des de la immediatesa de la primera lectura.

Ponents:

  • Judit Colomer. Fried teatralitzat: observador+performer a l'estètica del OOO.
  • Oriol Fontdevila. Greenberg relacional: desafiaments d'un nou objecte a la teoria de l'art.
  • Octavi Rofes. Ortega animista: la bellesa al·lusiva del OOO. Lectura recomanada per a les assistents: el llibre Art+Objects de Graham Harman.
Seminari Immediat. Art + Objects de Graham Harman: l'art no és coneixement Seminari Immediat. Art + Objects de Graham Harman: l'art no és coneixement