Projectes finalistes als Premis Habitàcola 2020

Tres projectes d'estudiants d'EINA són finalistes als Premis Habitàcola 2020.

MIGRATIO

Paola Manonelles, Irene Terrón Pérez, Sofiya Ryabokon, Marti Delclos Miret.

Amb el doble objectiu d’assegurar el salvament dels migrants i de canviar la imperant visió egoista de la platja per una veritablement inclusiva, neix Migratio (Unitats d’Atenció a l’Migrant), instal·lacions pensades específicament per ajudar al salvament i desembarcament immediat d’aquestes persones. Un dispositiu que busca repensar la platja no únicament des de la seva faceta recreativa sinó la d’una utilitat real compromesa socialment.

 

DISPERSO

Paula Roca Comellas, Alba Casas Batet, Marina Salvador Farre.

Sovint, a les platges petites, ens trobem que les zones habilitades als usuaris són insuficients per dur-hi a terme diverses activitats. Per aquest motiu, proposem una infraestructura que aprofiti el poc espai d’aquest tipus de platja.

La nostra proposta, es situa al límit entre allò artificial i natural, és una infraestructura que confon, que fa pensar, reflexionar sobre què és, què fa aquí i com hi ha arribat. Que tot i ser fet per l’espècie humana, es mimetitzi amb la puresa d’una platja petita, senzilla i sense grans intervencions alienes a allò que ella mateixa ha creat. Tornem a la naturalitat, a l’essència d’aquesta.

Per fer-ho, hem creat una matriu de troncs de fusta que ens remeten a un bosc a primera vista organitzat a l’atzar, autogestionant. Creant així una espècie de caos controlat, bell, simple, agradable a la vista, integrat a l’entorn, que fa evadir-nos de tot el que ens envolta.

Situació: Carrer del Doctor Bartomeus, 28, 17488 Cadaqués, Girona

 

THE POSIDONIA PATH

Eudald Jubany Orte, Mireia Valls Pessarrodona, Clàudia Navío Jiménez.

El projecte Posidonia Path neix a l’illa de Formentera com a resposta a la massificació de les platges més icòniques de l’illa i amb la posidònia que arriba a les platges com a element central. El projecte gira entorn a la posidònia fent-la servir com a material per a construir diferents elements adaptables a les platges i creant el seu propi cicle de vida.

MIGRATIO de Paola Manonelles, Irene Terrón Pérez, Sofiya Ryabokon, Marti Delclos Miret MIGRATIO de Paola Manonelles, Irene Terrón Pérez, Sofiya Ryabokon, Marti Delclos Miret
Disperso de Paula Roca Comellas, Alba Casas Batet, Marina Salvador Farre Disperso de Paula Roca Comellas, Alba Casas Batet, Marina Salvador Farre
The Posidonia Path de Eudald Jubany Orte, Mireia Valls Pessarrodona, Clàudia Navío Jiménez The Posidonia Path de Eudald Jubany Orte, Mireia Valls Pessarrodona, Clàudia Navío Jiménez