acte de clausura 50 aniversari

Acte de clausura del 50è aniversari d'Eina

El Museu del Disseny de Barcelona va acollir l’acte de clausura del 50è aniversari d’Eina, convertint-se en escenari d’un homenatge a cinc dècades d’educació, creativitat i innovació en el món del disseny. L’esdeveniment va ser presidit per Anna Pujadas, directora d’Eina, i Enric Steegmann, president de la Fundació Eina, i va reunir professors, estudiants, exalumnes i personalitats vinculades al disseny català.

El moment central va ser l’estrena del documental Eina, l’esperit contemporani, dirigit per Poldo Pomés. El film combina entrevistes amb professors, estudiants i professionals del sector, amb imatges que mostren tant la trajectòria passada com l’activitat actual del centre. Aquesta proposta audiovisual ofereix una mirada global sobre l’impacte d’Eina a la ciutat de Barcelona i en l’escena del disseny català, destacant com el centre ha sabut evolucionar i renovar-se al llarg de cinquanta anys.

Després de la projecció, els assistents van gaudir de la recepció Guino de Guinovart, ideada per Xavier Olivé, un muntatge gastronòmic que combinava art i cuina. Salvador Sauleda va recrear les coques de recapte a partir d’esbossos de 1995 de l’artista Josep Guinovart, originals per al menú del sopar Gust i Estil, organitzat per Eina durant el 2n Congrés Català de Cuina. La proposta gastronòmica es complementava amb la degustació del còctel EINA, creat el 1981 per Boadas.

L’acte va ser una ocasió per reunir totes aquelles persones que, d’una manera o altra, han estat vinculades a Eina o s’hi han sentit properes, alhora que va servir per posar les bases de la reflexió sobre el futur i reafirmar la vigència d’un projecte que ha demostrat una capacitat de renovació constant al llarg de cinc dècades.