EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona. Adscrit a la UAB

Treballs de Fi de Grau

Hidden Status

Margarita Pérez Batlle

Aquest treball consisteix en una investigació sobre com es genera la identitat de marca en l’actualitat, seguida de l’estudi de comunicació de la marca de moda HiddenStatus.

El meu Treball de Final de Grau parteix d’un interès per la generació de la identitat de marca en l’actualitat. El principal objectiu és la comprensió de tot allò que envolta aquest camp. Finalment, amb el meu treball, arribo a una conclusió: cada marca és única, per tant, té unes necessitats específiques, així doncs, la forma de generar identitat es basarà en buscar què necessita la marca. I és que he descobert que no existeix «una forma concreta de generar identitat». Tot resideix en la veritat de la marca en el seu briefing, en els seus valors, en l’empresa i en el seu públic.

Tot el que he investigat m’ha portat a generar identitat de marca per a una marca concreta, HiddenStatus. He exportat les meves noves idees a la marca i, a més, això m’ha permés experimentar amb la generació d’imatge visual. Primer, he produït el concepte i he buscat la veritat de HiddenStatus, a més d’una estratègia en base a la meva recerca.

HiddenStatus és una marca de moda prêt-a-porter que representa un pont entre la inspiració de l’street wear i el disseny sofisticat de l’alta cosutra. El concepte principal de la roba és el d’un codi formal i elegant amb una barreja de materials i geometria urbans.

La imatge que HiddenStatus vol mostrar a l’exterior és de qualitat, de dissenys únics i de pertinença a un segment acotat en què la formalitat/informalitat es fusionen. La seva imatge de marca partirà de la veritat del producte: un producte que busca ser innovador, per la unió deformes geomètriques urbanes amb peces de codis formals i materials innovadors.

He creat un catàleg, un fashion film, un anime i un compte de Instagram. El meu propòsit és expandir el llenguatge de la marca en diferents mitjans, tots adequats al target al qual es vol dirigir la marca.

Per tal de mostrar la dualitat que caracteritza la marca, per una banda utilitzo dos estils visuals: el blanc i el negre, que mostren la seva faceta més clàssic/formal; i, per l’altra la llum verda, que representa la seva faceta innovadora i més futurista.

He enfocat la comunicació amb una estètica retro-futurista per seguir jugant amb aquesta dualitat que ofereix el vestuari. A través de personatges denominats Hidden Agents, que transmetran l’esperit de la marca, per generar una actitud d’apoderament juvenil.

Text complet

Web

ritabatlle.cargocollective.com

Especialitat
Creació Visual
Tutors
Artur Muñoz
Tribunal
, David Armengol, Enric Font, Enric Mas, Jo Milne, Claudio Molina, Artur Muñoz, Ainhoa Nagore, Arcadi Poch, Mar Saiz, David Saucedo, Dolors Soriano

E I N A