EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona. Adscrit a la UAB

Treballs de Fi de Grau

Alego

Marc Fernández Bladé
mfernandezb@eina.cat

Alego és la voluntat de donar una sortida comercial digna als productes agrícoles de les Terres de l’Ebre mitjançant la creació d’una petita empresa de venda física i en línia.

La idea del projecte sorgeix de l’observació de les mancances laborals patents a la zona i de la necessitat de proveir els pagesos de sous dignes i rendibles que els permetin seguir cultivant aquestes terres per evitar així l’acusat èxode rural que sofreix la zona.

Des del camp del disseny gràfic es treballarà en tots els aspectes que giraran al voltant de la marca, des del naming i la filosofia de rerefons fins a la papereria, la plana web per a la comercialització dels productes i el seu packaging.

La direcció d’art anirà sempre encaminada a reflectir de forma clara i fidedigna la pertinença inequívoca a la zona més meridional de Catalunya, i a la cultura litoral tan arrelada en aquestes contrades. Per aquest motiu es treballa des de dues òptiques: el paisatge fluvial i la mescla de la terra amb el riu (aquarel·la) i el caràcter tradicional i de saber fer de la cultura mil·lenària pagesa existent. Les al·lusions a les estampes de sacs agrícoles històrics es manifesten aquí en l’aplicació del logotip, que es treballa sobre suports no tan habituals, fent-nos nostra la idea d’aprofitar les fortaleses i reinventar-les per donar lloc a solucions originals i viables.

Estèticament es cerca una línia gràfica minimalista, neta i amb informació exclusivament imprescindible. La selecció tipogràfica respon a les necessitats bàsiques de qualsevol projecte de packaging, de jerarquia i llegibilitat a cossos petits, per això s’ha elegit per a aquest darrer cas la reinterpretació de la conegudíssima DIN en versió romana.

La gamma cromàtica, variable en funció dels productes continguts en cada pack, reforça les idees de varietat, riquesa i multiplicitat. La pertinença a un sistema gràfic unitari es farà sempre a partir de les aquarel·les que faran una al·lusió clara a paisatges fluvials, amb els reflexos propis de l’aigua. Tanmateix, els colors seran variables, mutants, a la manera de les mateixes estacions que obren el ventall de nous productes a cada temporada.

Com el mateix riu, la pàgina web discorre al llarg d’una sola plana a l’estil landing page en què la informació es va desenvolupant situant primer la filosofia i les tasques que es realitzen per deixar pas després a la botiga i a les àrees de contacte amb l’usuari. Per augmentar-ne la capacitat d’adaptació a les experiències d’usuari, el web es programa de forma totalment responsive a través de bootstrap.

Per acabar, caldrà afegir que aquest projecte seguirà fent indagacions en diferents àrees per trobar nous suports, tintes i solucions per caminar cap a una sostenibilitat total no tan sols de l’empresa, sinó també de totes les fases de producció, transport i envasatge que afectin els productes sobre els quals es treballa.

Text complet

Web

behance.net

Especialitat
Disseny gràfic
Tutors
Pilar Gorriz, Laia Clos
Tribunal
, Laia Clos, Pilar Gorriz, Salvador Huertas, Diego Fernández, Andreu Balius, Carlos Bermúdez

E I N A