Establir una plataforma de coneixement en el disseny i gestió de la identitat visual corporativa, que doni eines de treball a l’alumne per tal de gestionar les diferents peces de comunicació visual amb l’objectiu final de configurar una identitat de marca.
- Tema 1. Introducció: Origen etimològic del terme vs. significat actual.
- Tema 2. Història: Orígens segle IXX. Evolució i vanguardies segle XX. Futur segle XI.
- Tema 3. Brand management: Estratègia y gestió de la marca, visualitzar gràficament plans estratègics. Mood Board .
- Tema 4. Creació de valors de marca: Disseny de marques i namings. Breu introducció al disseny gràfic. El trident Basic identificatiu: la tipografia, el color i la imatge. Els sistemes identificatius.
- Tema 5. Sistematització dels valors: Supply chain en la gestió, fabricació i comercialització. Disciplines: Imatge corporativa, packaging, disseny multimèdia, disseny indumentària, disseny de vehicles, disseny editorial i promoció.
- Tema 6. Normalització: El manual d’imatge de marca i la sistematització de la comunicació.
Sistema d’avaluació
Avaluació continuada
L’objectiu de l’avaluació continuada és que l’estudiant pugui conèixer el seu progrés acadèmic al llarg del seu procés formatiu per tal de permetre-li millorar-lo. A partir de la segona matrícula, l’avaluació de l’assignatura podrà consistir, a decisió del professor, en una prova de síntesi, que permet l’avaluació dels resultats d’aprenentatge previstos en la guia docent de l’assignatura. En aquest cas, la qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi.
Normativa general d’avaluació
Per considerar superada una assignatura, caldrà que s’obtingui una qualificació mínima de 5,0.
Una vegada superada l’assignatura, aquesta no podran ser objecte d’una nova avaluació.
Es considerarà “No Avaluable” (NA) l’estudiant que no hagi lliurat totes les evidències d’aprenentatge o no hagi assistit al 80% de les classes sense haver justificat les absències. En cas d’absència justificada, l’estudiant s’ha de posar en contacte amb el professor en el moment de la reincorporació per determinar la recuperació de les activitats a les quals no hagi assistit.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Procés de revisió
La revisió es pot sol·licitar al professorat corresponent i es realitzarà durant la setmana indicada al calendari lectiu.
Procés de reavaluació
No es contemplen sistemes de reavaluació en els casos de les pràctiques externes, els TFG, i les assignatures / activitats formatives que, pel seu caràcter eminentment pràctic, no ho permeten.
Per participar a la reavaluació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.
MOLLERUP, Per. Marks of Excellence.The history and taxonomy of trademarks. Phaidon Press Ltd. 1997.
MÜLLER-BROCKMANN, Josef. Grid Systems in Graphic Design. Verlag Niggli AG. 1996. 4th revised edition.
FRUTIGER, Adrian. En torno a la tipografía. Editorial Gustavo Gili. 2002/2004.
OLINS, Wally. Brand. Las marcas según Wally Olins.Turner Publicaciones. 2004.