Que és la direcció d’art?
Que fa un/a director/a d’art?
Quina és la seva aportació a la imatge, al disseny i a la comunicació..?
En aquesta assignatura entendrem la visió, la feina i la convivència d' un/a Director/a d’Art amb la fotografia.
I ho posarem en pràctica fent projectes, aplicant l’aprenentatge, per entendre e interioritzar bé la tasca del director/a d’art relacionat directament amb la fotografia.
Objectius formatius
- Entendre el paper del director/a d’art a través de l’experiència personal.
- Apropar la feina del director/a d’art per despertar l’interés dels alumnes.
- Descobrir les possibilitats i disciplines en les que intervé la direcció d’art en relació amb la fotografia.
- Fer. Pensar, crear i dirigir.
- La idea, el concepte i la execució.
- Criteri. Saber escollir i dirigir al fotogràf.
- Treballar en equip.
Aquest taller de creació és recomanable per tothom que estigui interessat amb el disseny, la comunicació, la imatge, la fotografia i l’art.
Crear, pensar, compartir, créixer i aprendre.
- Introducció a la Direcció d’art.
- Referencies i Referents.
- La direcció d’art i la fotografia.
- Director d’art i fotògraf.
- Les maneres de comunicar.
- Tendències.
- Direcció d’art i disseny gràfic.
- Projecte 1
- Projecte 2
- Projecte 3
- Convidarem a Directors d’art i Fotògrafs.
Fem!
Aprenem fent.
Argumentem, desenvolupem i defensem les nostres idees.
Ser honestos i parlar del que ens interessa.
Aprofitem ara que encara tenim llibertat per expressar com som i que ens diferencïa.
Activitats formatives
- Propostes conjuntes i creació de continguts
- Presentacions i debats a l’aula.
- Argumentació, conceptualització i desenvolupament de projectes.
- Realització i producción.
Sistema d’avaluació
Avaluació continuada
L’objectiu de l’avaluació contínua és que l’estudiant pugui conèixer el seu progrés al llarg del seu procés formatiu per tal de permetre-li millorar-lo. La qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació dels projectes, presèncialitat, participació, aportació personal i grupal.
Normativa general d’avaluació
Per considerar superada una assignatura, caldrà que s’obtingui una qualificació mínima de 5,0.
Una vegada superada l’assignatura, aquesta no podran ser objecte d’una nova avaluació.
Es considerarà “No Avaluable” (NA) l’estudiant que no hagi lliurat totes les evidències d’aprenentatge o no hagi assistit al 80% de les classes sense haver justificat les absències. En cas d’absència justificada, l’estudiant s’ha de posar en contacte amb el professor en el moment de la reincorporació per determinar la recuperació de les activitats a les quals no hagi assistit.
Procés de revisió
La revisió es pot sol·licitar al professorat corresponent i es realitzarà durant la setmana indicada al calendari lectiu.
Procés de reavaluació
No es contemplen sistemes de reavaluació en els casos de les pràctiques externes, els TFG, i les assignatures / activitats formatives que, pel seu caràcter eminentment pràctic, no ho permeten.
Per participar a la reavaluació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.
Criteris d’Avaluació
Les entregues previstes al programa es puntuaran de forma numèrica en base a 10 com a notes parcials. Per la nota final es tindran en compte les notes parcials en les diverses fases de l’assignatura així com l’assistència i el compliment de les entregues (20%), la idea o proposta (40%) i la formalització i presentació (40%).
- D&AD Rotovision. The Art Direccion Book
- Milton Glaser. Diseñador ciudadano. ed. Gustavo Gili
- A. Tarkowski. Esculpir en el Tiempo. Rialp-
- Fontcuberta, Joan. El beso de Judas. Fotografía y verdad
- Pablo d’ors . Biografia del silencio. ed Siruela