Partint de la sensualitat de la llum i l’emotivitat que ens provoquen els seus efectes, trobarem un relat que ens faci il·luminar espais tenint en compte tant la funció, com el desig.
Objectius Formatius
- Saber projectar la il·luminació adequada a cada espai, sigui interior o exterior, segons uns objectius que contemplin diferents llenguatges expressius conseqüents amb el relat sorgit de la sensualitat i emotivitat de cada projecte.
Recomanacions
-
Habilitat en manipular materials, nivell mig/alt en programes de dibuix tècnic (Auto-Cad o similar), expressió escrita i oral, memòria cultural i introspectiva.
CROMATISMES
- Llum diürna/ Llum nocturna.
- Filtres i ombres.
- Percepció de la realitat.
- Interpretació de la realitat.
(Reflexions sobre obra pictòrica, música, texts literaris, pel·lícules, imatges publicitàries,...)
LLUM ARQUITECTÒNICA
- Com aprofitar els elements arquitectònics com a recurs per a il·luminar.
- Els efectes de la llum tractats com a oportunitat per resoldre una funció.
- La llum artificial com a contrapunt de diàleg i com a generador de noves expectatives.
L’OBJECTE EMISSOR I L’OBJECTE RECEPTOR DE LLUM
- Quan és adequat que hi hagi un objecte generador de llum (una làmpada) i quin serà el receptor.
- Quin diàleg establirà amb l'espai i amb l'usuari.
- La llum en un espai tancat i en un espai obert.
- Assignatura presencial d'obligada assistència.
- Classes teòriques per explicar els continguts amb imatges de referència que obriran debats participatius per crear bases de treball.
- Experiments amb llum i materials que es relacionaran amb els continguts donats i que, a més, serviran de base per observar la sensualitat i l'emotivitat dels efectes aconseguits. Tot això provocarà relats escrits.
- Es faran, durant el curs, dos projectes d'il·luminació basats en espais reals, tant interiors com exteriors, que haurem de visitar, fotografiar i, possiblement, prendre algun mesurament.
Aquests projectes es presentaran amb plànols tècnics acompanyats de texts, segons s'explicarà a classe, així com amb representacions amb 3D. - Tots els treballs s'hauran de corregir i presentar públicament.
Activitats formatives
- Experiments amb llum 30%
- Projectes 70%
Sistema d’avaluació
Avaluació continuada
L’objectiu de l’avaluació continuada és que l’estudiant pugui conèixer el seu progrés acadèmic al llarg del seu procés formatiu per tal de permetre-li millorar-lo. A partir de la segona matrícula, l’avaluació de l’assignatura podrà consistir, a decisió del professor, en una prova de síntesi, que permet l’avaluació dels resultats d’aprenentatge previstos en la guia docent de l’assignatura. En aquest cas, la qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi.
Normativa general d’avaluació
Per considerar superada una assignatura, caldrà que s’obtingui una qualificació mínima de 5,0.
Una vegada superada l’assignatura, aquesta no podran ser objecte d’una nova avaluació.
Es considerarà “No Avaluable” (NA) l’estudiant que no hagi lliurat totes les evidències d’aprenentatge o no hagi assistit al 80% de les classes sense haver justificat les absències. En cas d’absència justificada, l’estudiant s’ha de posar en contacte amb el professor en el moment de la reincorporació per determinar la recuperació de les activitats a les quals no hagi assistit.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Procés de revisió
La revisió es pot sol·licitar al professorat corresponent i es realitzarà durant la setmana indicada al calendari lectiu.
Procés de reavaluació
No es contemplen sistemes de reavaluació en els casos de les pràctiques externes, els TFG, i les assignatures / activitats formatives que, pel seu caràcter eminentment pràctic, no ho permeten.
Per participar a la reavaluació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.
Criteris d’Avaluació
- Prioritàriament, es valorarà l'evolució de l'alumne en el seu aprenentatge.
- Els treballs es puntuaran, però aniran acompanyats d'un comentari a mig curs, per part del professor, que ajudi a l'alumne a comprendre la seva evolució.
- Es valorarà l'assistència i participació en el curs.
Visites a exposicions, revisió d'història de l'art, visualització i estudi de catàlegs d'aparells d'il·luminació.