EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona. Adscrit a la UAB

Propagacions

Propagacions són tots els modes en què Eina/Idea es manifesta, gesticula, (r)emet, (es) documenta i multiplica i gargoteja i dissemina, publicita, es repeteix, tradueix les seves accions, converteix el seu present en passat i el seu passat en present, revisita els seus programes i inclús els programes d’altres—vosaltres, ellxs; privats, públics—i inclús aquells truncats per una epidèmia global o cancel·lats per desastres infra-locals invisibles a la informació de masses. Propagacions que o es propaguen. Són una altra manera d’actuar o percebre, o de ser en lloc de, com els balls al terrat, els jocs en línia o l’arqueologia.

En un post pre-epidèmic, datat no més tard del 18 de setembre de 2019, Eina/Idea publicitava la seva intenció de ser “vehicle de propagacions de tota índole”. De fet, en la seva vocació no especificada de propagar-se, Eina/Idea expressa el seu interès genuí en tots els possibles formats, medis, idiomes i materials comunicatius: targeta postal, litografia, meme, caixa de cereals, rumor, virus, tatuatge, samizdat, sms.


Eina/Idea

La primera de les Propagacions d’Eina/Idea és Grey Literature, manifest trilingüe disponible com a document pdf de circulació gratuïta i com a llibret imprès. Presentat públicament a l’espai de la Barra de Ferro el 6 de març de 2020, en un acte de llançament de la programació inaugural de Primavera Estiu en les mateixes vespres de l’esclat del COVID-19 a l’Estat espanyol, Grey Literature condensa el relat del projecte alhora que desplega la seva història iconogràfica en forma d’assaig visual paral·lel al text. La versió digital gratuïta de Grey Literature està disponible aquí. Si desitges rebre una versió segellada personal del llibret imprès, contacta’ns.

Com moltes de les matèries impreses d’Eina/Idea, Grey Literature no es distribueix sense un nombre de segells sobre la seva pell. Més que marques d’autenticitat, aquestes inscripcions són empremtes d’una relació performativa, entre marcador/receptor o escriptor/lector—inclosos aquells casos on no hi ha text. Els segells d’Eina/Idea són símbols identificadors de la seva producció de papereria en la mesura que aquesta es reivindica tangible, apetitosa i emblemàtica. Els segells van estampats amb tinta de color, resultat d’una singular combinació de mezcal, CBD i colorant alimentari, anomenada EINA IDEA TINTA SIMPÁTICA ESTIMULANTE i disponible en tres tons texturats: Sugar Black, Tibetan Red i Magüey Blue. Per produir qualsevol quantitat d’aquests colors seguint el procediment original, pots contactar-nos.


Eina/Idea

Eina/Idea es propaga a través d’apps socials hegemòniques així com no-hegemòniques. A principis d’abril 2020, Eina Idea Audio comença a operar com a híbrid de podcast fragmentari i bústia de veu il·lustrada per a un nombre variable d’usuarixs sense nom. Eina Idea Audio inicia així la seva existència com a canal en l’app Telegram, a través de la qual presentarà poemes llegits per robots més altres textos llegits per gent semi-real; imatges mòbils trobades; murmuris anònims; gravacions d’animals; il·luminadores despulles de discursos acadèmics; píndoles interrogants; plunderphonics; i altres exemples de rerradio. Per seguir la transmissió, utilitza aquest link.


#einaidea #propagations #archivefever #intempestiva #einaideaaudio #greyliterature #tintasimpaticaestimulante

E I N A