La creativitat no és inspiració, és metodologia. En aquest curs treballarem les eines i recursos específics per generar idees i plasmar-les en text, a fi de convertir-les, posteriorment, en missatges publicitaris. Claims, bodycopies i microcopies, posts, publireportatges, guions audiovisuals, textos corporatius, falques de ràdio o jingles son branques que pengen d’un mateix arbre: el concepte. En vint hores aprendrem a trobar-los, triar els millors i traslladar-los a la paraula.
Nivell: Inicial – mig
Per a inscriure't en aquest curs, en primer lloc, cal que tinguis un número d’identificació universitària (NIU/NIA) i un password. Si encara no disposes d’aquestes dades, les pots aconseguir fent la sol·licitud de registre.
Amb aquestes dades pots fer la inscripció.
Per poder realitzar el curs, és imprescindible haver-se matriculat i realitzat el pagament amb antelació.
Més informació a cursos(a)eina.cat.
Establir unes bases sòlides en aquest camp per tal que l’alumnat, al finalitzar el curs, sigui capaç d’escriure textos de diferent tipologia (claims, guions, posts, bodycopies...) de forma coherent i estructurada. Durant el curs es treballarà, per una part, el pensament lateral i la creació de conceptes mitjançant les estratègies creatives, i per l’altra, la redacció i les funcionalitats del text en els entorns digitals, gràfics i audiovisuals.
El curs, de 12 hores, s’estructura en dos mòduls de 6 hores en sessions de 2 hores on hi haurà una part teòrica i una part pràctica. El curs té una duració de 3 setmanes i les classes s’impartiran dos dies a la setmana.
Aprendrem a escriure escrivint i llegint. En cada sessió s’encarregarà una tasca i una lectura que tindrà relació amb el tema de la classe del dia següent.
Joan Bacardí
Llicenciat en Història (UAB), Màster en Cultura Històrica i Noves professions (UB-Les Heures), i Llicenciat en Publicitat (UOC) ha treballat com a periodista, copy i director creatiu per a Clubs DiR, Opisso Studio, Trax, Mot Studio, Bayer, Vodafone, Florette, Idilia Foods, John Deere, Sala Atrium, La Buenamoza Studio, Comissió Europea, Visit Brussels, PrevenControl (Bosch, Louis Vuitton, Colacao...), entre d'altres.
A estudiants i a professionals del disseny gràfic que cerquin ampliar els seus coneixements de redacció creativa i publicitària a fi de millorar els textos i conceptes dels seus projectes i treballs.
- Dimarts 24-11. Estratègies creatives i cerca d’insights.
- Dijous 26-11. Taller de pensament lateral.
- Dimarts 01-12. El text en comunicació: claims, eslògans i body copies.
- Dijous 03-12. Storytelling.
- Dimarts 15-12. Guió i dramatúrgia: conflicte dramàtic i subtext.
- Email: cursos(a)eina.cat
- Telèfon: 93 203 09 23
