EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona. Adscrit a la UAB

Cursos d’estiu

Curs d'estiu en Copywriting creatiu

Copywriting creatiu

La creativitat no és inspiració, és metodologia. En aquest curs treballarem les eines i recursos específics per generar idees i plasmar-les en text, a fi de convertir-les, posteriorment, en missatges publicitaris. Claims, bodycopies i microcopies, posts, publireportatges, guions audiovisuals, textos corporatius, falques de ràdio o jingles son branques que pengen d’un mateix arbre: el concepte. En vint hores aprendrem a trobar-los, triar els millors i traslladar-los a la paraula.

Objectius

Establir unes bases sòlides en aquest camp per tal que l’alumnat, al finalitzar el curs, sigui capaç d’escriure textos de diferent tipologia (claims, guions, posts, bodycopies...) de forma coherent i estructurada. Durant el curs es treballarà, per una part, el pensament lateral i la creació de conceptes mitjançant les estratègies creatives, i per l’altra, la redacció i les funcionalitats del text en els entorns digitals, gràfics i audiovisuals.

Dinàmica

El curs s’estructura en tres mòduls, dos de 8 hores i un de 4 hores, en sessions de 2 hores on hi haurà una part teòrica i una part pràctica. Aprendrem a escriure escrivint i llegint. Cada dia s’encarregarà una tasca i una lectura que tindrà relació amb el tema de la classe del dia següent. L’última part del curs, el tercer mòdul, la destinarem a fer una campanya 360 amb accions ATL i BTL per tal d’aplicar tots els coneixements adquirits.

Nivell: Inicial – mig

Biografia

Joan Bacardí

Llicenciat en Història (UAB), Màster en Cultura Històrica i Noves professions (UB-Les Heures), i Llicenciat en Publicitat (UOC) ha treballat com a periodista, copy i director creatiu per a Clubs DiR, Opisso Studio, Trax, Mot Studio, Bayer, Vodafone, Florette, Idilia Foods, John Deere, Sala Atrium, La Buenamoza Studio, Comissió Europea, Visit Brussels, PrevenControl (Bosch, Louis Vuitton, Colacao...), entre d'altres.


Preinscripcions obertes!

Títol
Certificat expedit per EINA
Preu

240€ (90% dte. per a estudiants d'EINA, i 50% dte. per a exalumnes, professorat i PAS d’EINA)

Dates

Del 13 al 16 de juliol, del 20 al 23 de juliol i del 27 al 28 de Juliol de 2020

Horari

De 18h a 20h, de dilluns a dijous

Durada

20h

Idioma

Castellà

Places

mínim 10 - màxim 40

Lloc

Curs presencial en línia a través de les plataformes TEAMS i Moodle

Professorat
  • Joan Bacardí
Professors convidats
  • Pilar Gorriz

A qui va dirigit

A tota persona interessada en la creació i generació d’idees mitjançant l’escriptura creativa.

Accés

Per a inscriure't en aquest curs, és necessari disposar d'un número d'identificació universitària (NIU/NIA) i una contrasenya. Si encara no ets estudiant d’EINA, per a obtenir-los has de realitzar la sol·licitud de registre.

Amb aquestes dades pots fer la inscripció.

Per poder realitzar el curs, és imprescindible haver-se matriculat i realitzat el pagament amb antelació. Més informació a cursosdestiu@eina.cat.

Programa

MÒDUL 1: Del no-res al cap. Metodologia creativa: aprendre a ser creatius

Del 13 al 17 de juliol, 18.00h - 20.00h

MÒDUL 2: Del cap al word. Eines per escriure creativament.

Del 20 al 23 de juliol de18.00h - 20.00h

MÒDUL 3: Del word a l’Adobe

Del 27 al 28 de Juliol de18.00h - 20.00h

A partir dels coneixements adquirits es llançarà un brief i cada estudiant haurà de realitzar una campanya publicitària 360: peces gràfiques i digitals, espots de TV i falques de ràdio, i accions BTL.

Dades de contacte

E I N A